Blogg

JANUAR 2011

Januar har vært en kald måned. Lite regn, mye vind og sand og lave temperaturer. Synes det er deilig å kjenne at det er "vinter" her og. Mamma og pappa kom 2. jan og var i 2 uker. Det var flott å ...

Musandam, Oman desember 2010

En rast i Oman. Juletreet på Khasab hotell var et syn :-) Det var mosekeen også, men vakrere. Bakeren i gang. Dow cruise på fjorden. Litt kaldt var det .... Lokale på vei ut til en av de is...

Besøk av Trine !

Trine og Tyra kom ned i Eid ferien - det var stor stas. Ungene hadde fri og vi fikk mye tid sammen. Her kommer noen bildeglimt fra uka som har gått ; The Grand Mosk i Abu Dhabi- Trine tok med se...

Tur til Wadi Hayl.

Temperaturen har falt, og vi er klare for å oppdage mer av UAE enn det Dubai kan by på ! I går dro vi østover mot Fujeirah ( en av de syv statene i UAE). Målet var Wadi Hayl- en oase oppe i fjellen...

Bildeglimt fra oss.

På veien. Fått nytt kamera- så her testes det ut. Jebel Ali Golf resort og Spa. Deilige varme dager nå her nede. Guro jenta mi ! Gard og Brage- flotte gutter. Og flotte storebror Bård som str...

Da var vi godt igang igjen !

To måneder i Norge gikk fort. Vi hadde en flott ferie ! Masse tid med familie og venner. Og ikke minst mange fjellturer, multebær, abbor og faktisk litt snø ! Det er alltid trist å reise fra Finnsn...

Snart sommerferie og avreise til Norge!

I dag målte gradene 44 pluss og en varm vind feier over det tørre landskapet. Det har allerede vært oppe i 50, men fuktigheten uteblir, så vi klager ikke! Vi badet i bassenget i går og da Brage sku...

Vår 2010

Det har vært noen spennende uker.Polarcus 3.dje båt hadde navning- og ingen ringere enn Haakon Magnus kastet glans over begivenheten.Norskeskolen fikk også besøk av kronprinsen. Vi sang "Alle ...

Påsken 2010

Riktignok er det 1. mai i dag, men her kommer noen bilder fra påsken.Vi hadde besøk av Anne Marie, Arve, Jenny og Hanna. Ungene her i huset hadde spring break, så vi fikk mye tid sammen ! Det ble e...

Det går mot varmere tider.

Vinteren er over her i Dubai, og dagtemperaturene overstiger nå 30. Det er egentlig perfekt vær om dagen :-) Det begynner å bli såpass varmt at ungene kan lures med i bassenget .-)Torunn og Randi k...

Tiden går !

Tiden går fort her i Dubai!Det har vært en flott vinter hittil- været har vært kjølig, og med det mener jeg 14-15 om morgenen og opptil 25-26 om dagen. Hatt lite regn, desverre- savner været :-)Gar...

GODT NYTT ÅR !

2010- Jammen går tiden fort !Tusen takk for julekortene vi fikk i dag- det er så koselig å få brev hjemmenifra ! Jeg må bare legge meg helt flat og si at det ikke kom julebrev herifra i år heller. ...

Innholdsrike dager !

Det har vært en hektisk tid, men hyggelig .-)Mamma og pappa dro i natt, det blir alltid tomt etter besøk. Ungene synes det var veldig trist i dag.I dag er første dagen på Eid al Adha. Fikk fortalt ...

Al Qasr og litt Burj Al Arab

Her går dagene unna i racerfart. Mamma og pappa kom forrige uke, og det er stor stas å ha besteforeldre her både for store og små. De tok alle ungene fra i går ettermiddag til i kveld- og vi voksne...

Bilder

Dagene går fort, og vi har det bra !Varmen har avtatt, så nå er det uteliv igjen !Ungene deltar på Sjømannskirka. Det var stor stas å få synge i mikrofon.Bård 8 år !!! Stor og flott gutt !Selskapet...

2 smeller og 2 grønne kort på under en uke !

Ja, det er nesten ikke til å tro !Aller først; i dag er Bård 8 år !! Gratulerer du store skjønne gutt !!Tilbake til smellene og de grønne kortene; Forrige onsdag på vei til trening, kom jeg kjørend...

Lunsj på Raffles og tur påWafi Mall- en smak av luksus!

Undertegnede fylte ikke noe rundt tall, men god lunsj fikk jeg ;-) Vi dro på Raffles Hotel, midt i byen. Er nok ikke ett av de nye fancy hotellene, det bar preg av mer stil, tyngde og kvalitet. Da ...

Eid al Fitr.

Ramadan og Eid al Fitr er over. Eid al Fitr er festen etter Ramadan. Lille Eid som vil kaller den, det kommer en Eid til i november/desember. 30 dagers faste er over, og for oss som ikke har fastet...

Ramadan snart over

I dag er det 15.september og kun 5-6 dager igjen av den hellige måneden Ramadan. I år, som i fjor, inviterte Polarcus alle ansatte med familie på Iftar. Iftar er da måltidet etter solnedgang. I år ...

Da er vi i Dubai igjen !

Da har det gått nøyaktig en uke siden vi landet i Dubai. 10 uker tilbrakte ungene og jeg i Norge, Frank 4 uker. Det gikk utrolig fort, men det har året som har gått gikk også fort- så det er bare å...

Like før avreise til Norge !

Da går det fort mot avreise her. Den siste tiden har vært preget av avslutninsfester i ulike varianter. Noen drar for godt fra Dubai, og det er jo alltid trist når noen forlater. Men jeg tror man b...

6. juni

Her flyr tiden...Nå går det mot slutten av skoleåret, og vi reiser hjem 23. juni. Det er det mange som gleder seg til her i huset. Vi, er da altså alle små, Desiree og undertegnede. Frank må tjene ...

17.mai

Litt annerledes å våkne til 17. mai her nede. En helt vanlig arbeids og skoledag. Men takk til Gunn som lagde tog i klassen til Gard og Brage.Klokka 4 var det fest i sjømannskirka; Ungene pyntet i ...

Menneskets ondskap !

Ingen lystig overskrift, men det er ikke spesielt lystig det jeg skal skrive om heller !Maryflour, en 21 år gammel filipinsk hushjelp i nabolaget, mamma til 2 små- og ansatt hos en tyrkisk familie ...

Nå stiger varmen !

Var en tur innom Satwa, som da er en av de eldre bydelene i Dubai, på onsdag- da målte temperaturen 48 grader! Men det var varm vind ( hadde vært pussig med kaldt trekk-ja)- så det virket ikke så i...

Nytt innlegg ;-)

Nå har det blitt etterlyst ny oppdatering, så her kjæm det ! Det har vært for lenge siden sist, men dagene flyr her nede- og når man ikke gjør noe utenom det vanlige, ja, så tror jeg jo at det ikke...

Påskeferie besøk fra Nesodden

Så var påskeferien her .Eila, Stuart, Tord, Trym og Ida tok veien hit ned til oss ! Det var stas! Uka før påske regnet det ganske mye, men været viste seg på sitt beste mens de var her.Og jeg tror ...

Skorpioner !!

Frank var med jobben og plukket søppel ute i ørkenen på torsdag- en del av ett grønt -prosjekt. Og der møtte han på mange av dette slaget ! Ett voksent menneske overlever mest sannsynlig ett stikk,...

Regnværsdag

Gard og Brage har foreløpig fri i dag, så de sitter og ser på Pippi på dansk (!!). Senere i dag skal de ha en student-parent konferanse i dag, dvs de skal vise meg arbeidet de har gjort og snakke o...

Storm, lyn og torden !!

Tusen takk for alle hyggelige kommentarer på bloggen, det satte jeg pris på !I går kveld var det ett blitzregn av de sjeldne med kulelyn som varte i ca 30 min, og ikke mer enn 2 dråper regn! Men i ...

Campingtur i Oman

I helga hadde vi vår første overnatting i ørkenen- og for en opplevelse!! Vi var ca 50 stk fra Norge og Sverigesom dro med Sjømannskirka. Vi dro inn i Oman, og videre inn i ødemarka. Lunsjen hadde ...

Plaque of Recognition og Desert Safari

Jorun har vært her i uka som har gått, og reiser i natt hjem til nord. Takk for veldig koselig besøk Jorun! Er fremdeles imponert av at husmor ferien blir lagt til ett hus med 4 små ;-)Været har væ...

Jebel Ali Beach Resort

I dag var det sandstorm !!! Sand alle veier- det kilte godt i halsen, og umulig å se mer enn noen meter ! Så i dag har vi vært på Mall of the Emirates i hele dag, til Franks fortvilelse....Men vi h...

Besøk av Tone og Sverre!

Forrige søndag fikk vi besøk av Tone og Sverre med unger. Det var stas for både store og små. Ungene hadde mid term break, og hadde da fri i 2 dager, så de fikk litt ekstra tid med Astrid og Eilert...

Dragon Race og Polarcus

I dag var det duket for Dragon Race i Dubai Marina Yacht Club. Polarcus stilte med lag. De hadde to hit, og kom som sistemann og førstemann :-) Her kommer noen bilder fra dagen; De ble interjuvet a...

Og dagene går....

Ja, tida går fort her også :-)I går hadde vi 33 grader, det er det noen måneder siden sist vi hadde- så det var litt godt. Men når det er væromslag blir man jo litt småruskette i halsen, så i dag e...

Operasjon

Desiree ble operert på søndag. De lukket ett 5 cm stor hull !!! Legene var selv overrasket at hullet var så stort og at hun har levd med dette hullet så lenge! De tok vev fra benet, og lappet hjert...

GARD OG BRAGE 5 ÅR

I går fylte "smågutta" 5 år, og i dag hadde vi hele klassen på bursdagsfest. Vi hadde bestilt et firma til å ordne opp (her er alt mulig), så det skulle bli mindre på oss. Men med ca 40 g...

En liten oppdatering om de små her hjemme;

Bård trives veldig godt på skolen. Mye lekser til tider, men er det matte er det ingen problem. Litt mer masing når han må skrive. Vi har nå tatt opp igjen norsk lesingen, fordi den begynte å bli l...

Desirees egen historie

Var på sykehuset igjen i dag, og hadde møte med kirurgen. Det var ikke de gode nyheter. Trykket i en av årene inn til hjertet er så høyt at hun vil dø om de opererer.....men kanskje kunne de gjøre ...

Sheikh Khalifa Medical city Abu Dhabi

Takk for all hyggelig respons. Jeg er fullstendig enig at dette er en rørende og flott historie, men er ikke med på at jeg er så snill. Vi , og da spesielt jeg, var ganske så irriterte og "sur...

Litt av en uke !

I dag morges var det tomt i huset igjen. Mamma og pappa dro i natt- det var litt stusselig å stå opp....Takk for veldig koselig besøk!!Den siste uka har vært vanvittig travel, hektisk, spennende og...

GODT NYTT ÅR !!

Godt nytt år til dere alle- og hjertlig takk for all juleposten vi fikk i dag !! Det ble julekveld nr 2 det ! Flotte bilder og utrolige koselige brev, dere aner ikke hvor koselig det var. Det kom f...

Julekvelden i Dubai

I nytt land fant vi ut vi måtte lage litt nye tradisjoner også. Dagen begynte med en god frokost. Manglet rull syntes nå jeg, men gåselever og brie var nå heller ikke vondt :-)Desiree og jeg ryddet...

Dubai Creek og RIKTIG GOD JUL !!!

Da er det ikke mange dagene til jul. Og tross sol og sommer,( og litt regn. Forrige dagen våknet vi opp til 10 grader!!! En grad mindre en Moss hadde samme dag!)så blir det jul her og.Ungene og Fra...

Bilde Galleri

31 novvar det internasjonal dag på skolen. Her er den norske standen :-) Vi hadde krumkaker og vafler, og bilder fra Lyngen ! Vi gikk også i tog og ropte HURRA !Damene fra U.A.E: hadde egne kokker ...

DR. KHADR fra Saudi Arabia

Hadde planlagt å skrive om internasjonal dag på GCS, U.A.E`s nasjonaldag og andre aktiviteter vi holder på med, men jeg tror Dr. Khadr skal få den fulle og ene oppmerksomheten. Før jeg forteller ba...

Frank 41 år !

I dag fylte Frank 41 år !!!Dagen feiret vi på Al Qasr, ett 5 stjerners luksus hotell. Friday Brunch er en stor ting i Dubai, og hotellene reklamerer med bruncher i alle fasonger. Har lenge ønsket å...

Host, hark og andre basilusker....

Når "kulda"kom her nede og, var det ingen bønn utenom- forkjølelsestid. Nå har alle mann hosta og harka en stund. Bare Guro som har blitt skikkelig syk- men hun fikk (eller rettere sagt)m...

Dubai Marina

Var på Dubai Marina forrige lørdag, litt liksom Aker Brygge :-) Der tusla vi rundt og tok en båt tur . Det var kjempestas! Bård sa etterpå at mer luksus enn dette kunne det ikke bli, han fikk t.o.m...

Lanterne fest i Parken

Barnehagen til Guro hadde lanternefest på tirsdag. Alle ungene hadde laget lanterner, og de sang for oss. Fikk ikke helt med meg hvorfor man feirer en slik fest, men det hadde noe med en Sankt å gj...

Livet i Dubai

I dag skulle Tonje og Torvald kommet, men han fikk ørebetennelse- så de måtte kansellere- desverre....Vi har det fremdeles bra i Dubai. Vi er født på solsiden og for tiden med solen skinnende rett ...

Siste dag i oktober

Tiden går så fort! Anne Berit dro for en uke siden. Her er ett bilde hvor hun spiller ball med ungene utenfor huset; Dagen før hun dro kjørte vi til Fujairah. Fujairah ligger på på østkysten, og vi...

20 oktober

Hei igjen.Det er vel på tide å skrive noen ord igjen. Forrige uke var en fin uke. Ungene finner seg mer og mer til rette. Brage sier riktignok han ikke forstår hva de sier eller snakker noe engelsk...

Bårds bursdagsselskap, og rapport fra uka :-)

I dag feiret vi Bårds 7 års dag, 2 dager før dagen. Det ble en kjempefest!! Er så glad for at det ble så vellykket. Bård var jo så redd for at ingen ville komme i bursdagen hans, fordi han ikke vil...

Abu Dhabi

I går dro vi til Abu Dhabi, en av de andre emiratene, og også hovedstaden i U.A.E. Det er 10 mil fra her, og igjen strake veier i 120 km/t- så det var fort gjort.Det var en utrolig fin by. Helt ann...

Tur til Hatta og Oman

I går tok vi bilen fatt og forlot Dubai. Som dere sikkert vet så er Dubai en av statene i De forente arabiske emirater, men det er altså 6 andre emirater og. Er litt usikker på hvem av de Hatta til...

Iftar, 40 og maid!

I dag er skribenten 40?..det høres veldig gammelt ut J Så har ungene gått på skolen i tre uker, og så er det jammen ?juleferie?- Eid, slutten på Ramadan. Så det er en uke ferie. Ramadan slutter rik...

Sjømannskirka

I går var vi på sjømannskirka på velkomst fest. Vi kjørte bak Kari og Jon (våre nye naboer), men havnet litt feil uansett :-) Sjømannskirka ligger i Oud Metha. På veien kjører vi forbi Burj Dubai, ...

Bilkjøring og skole/barnehage

Og det summerer vel stort sett opp det vi mammaene gjør her i Dubai i uka. Guttene har det flott på GCS(skolen). Bård har truffet en norsk gutt som også går i engelsk klassen hans, og det var nok e...

Starter på 3.uke i Dubai

Tiden har gått fort, og vi har allerede bodd her i 3 uker. I dag er det søndag, men arbeidsuka er i gang, og ungene starter sin 2. uke på skolen. Gard og Brage har kost seg veldig, Bård synes nok d...

Iftar og jordskjelv.

I går kveld var vi invitert på Hilton hotell på Iftar. Det er festmåltidet etter solnedgang under Ramadan. Satt ute under åpen himmel og spiste utrolig god arabisk mat. Det var jobben til Frank som...

SKOLESTART!!!!!!!Tre stolte gutter :-)

I dag var den store dagen de hadde ventet på. Det var noen tårer i går kveld....Men i dag var de bare spente. Frank fulgte de, jeg måtte ned i byen og få meg førerkort( så nå kjører jeg lovlig !). ...

Familiefest i The Springs

Heisann !I dag har vi vært på kontor-familie -fest i The Springs. Paul, en kollega av Frank, inviterte de med smått på kontoret til barnefest- og det ble liv! Da vi gikk, så det virkelig ut som noe...

Snart Ramadan

Heisann igjen.Nå har vi bodd her en uke, og litt ro har falt over ungene. De synes nå det er greitt å legge seg i sengene sine, og kaller dette hjem. Det er bra.Hverdagen er her, og en viss rutine ...

Bilder fra Lilacway, Dubai

Legger ut noen bilder fra heimen. Har vært på IKEA og handlet møbler etc, men lang leveringstid. Litt tomt er det her, men vi liker det - huset altså :-)Kjøkkenet har masse skapplass og en liten bo...

"Hjemme" i Dubai !

Så har vi kommet "hjem" ! Det var en varm velkomst som ventet oss da vi landet midnatt i går- 34 grader. Men fuktigheten er mindre enn ventet, så det er liksom bare varmt-varmt!Noe tull m...

Da drar vi .

Nå er det bare en dag igjen. Har hatt noen koselige og hektiske dager her sørpå. Besøkt venner og hatt en ferielignende uke. I morgen tidlig går flyet, og vi ankommer Dubai sent lørdag kveld. Flyr ...

Flyttet fra Finnsnes

Da har vi forlatt Finnsnes- og oppholder oss på Gran på Hadeland. Ungene maser fælt når vi skal dra til Dubai- de er spente. Fly går lørdag kl 0930. Så det er ikke så mange dager til. Hus er leid u...

090808

Da er det 5 dager til vi forlater Finnsnes. Turen går først til Gran. Her skal vi være til den 23. august, da flyr vi videre til Dubai.Skal på bloggen oppdatere familie og kjente om livet i Dubai. ...
wikmarkidubai

42, Lenvik

Mamma til Bård, Gard, Brage og Guro. Gift med Frank som da jobber i Polarcus.Flyttet til Dubai, The Green Community, i august 2008.Trives godt her nede i varmen.Suger til meg nye inntrykk og vil forsøke å dele noe av dette med dere.